Σαρωτικές αλλαγές και ανατροπές έρχονται στον νέο Κώδικα Οδικής
Κυκλοφορίας. Το βράδυ της Πέμπτης κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για
τον νέο Κ.Ο.Κ. και σύμφωνα με όσα προβλέπει οι ποινές θα είναι
αυστηρότατες για όσους πραγματοποιούν σοβαρές παραβάσεις.
Μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα
Ο νέος Κ.Ο.Κ. θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, όμως τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια. Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο και για όσους εξακολουθούν να έχουν μερικές κακές συνήθειες κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.
Οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και ανάλογα με τη διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο.
Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Στις παραπάνω, λοιπόν, παραβάσεις (πλην των προσπεράσεων φορτηγών όπου η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα, που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.
Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρείται σειρά από σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων κ.λπ.
Αλλαγές προβλέπονται και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Να σημειωθεί πως αλλαγές προβλέπονται για όσα αυτοκίνητα εισάγονται στη χώρα μας και είναι μεταχειρισμένα, έτσι ώστε με τους νέους μηχανισμούς ελέγχου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα.
Για την αλλαγή αυτήν, μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας κ.λπ.
Τι προβλέπεται για τα ταξί και την Uber
Όσον αφορά στα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.
Με βάση ό,τι ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.
Για τις πινακίδες κυκλοφορίας
Με τον νέο Κ.Ο.Κ. κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου Μεταφορών.
Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο δύο ετών, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους. Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προχωρά σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο δύο ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.
Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.
Ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες»
Ο νέος Κ.Ο.Κ. φέρνει ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες». Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, αλλά θα μπορούν να τις διασχίζουν κάθετα.
Επιπλέον, το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως, αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».
*zougla.gr
Μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα
Ο νέος Κ.Ο.Κ. θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, όμως τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια. Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο και για όσους εξακολουθούν να έχουν μερικές κακές συνήθειες κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.
Οι παραβιάσεις θα διαχωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, και ανάλογα με τη διαβάθμιση θα υπάρχει και το αντίστοιχο πρόστιμο.
Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Στις παραπάνω, λοιπόν, παραβάσεις (πλην των προσπεράσεων φορτηγών όπου η ποινή ορίζεται σε 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα, αλλά διοικητικά μέτρα, που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.
Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρείται σειρά από σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων κ.λπ.
Αλλαγές προβλέπονται και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Να σημειωθεί πως αλλαγές προβλέπονται για όσα αυτοκίνητα εισάγονται στη χώρα μας και είναι μεταχειρισμένα, έτσι ώστε με τους νέους μηχανισμούς ελέγχου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα.
Για την αλλαγή αυτήν, μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να δημιουργήσει ένα Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά, ανά επιχείρηση, τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας κ.λπ.
Τι προβλέπεται για τα ταξί και την Uber
Όσον αφορά στα ταξί, το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί.
Με βάση ό,τι ορίζει το νομοσχέδιο, οι εταιρείες διαμεσολάβησης (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα.
Για τις πινακίδες κυκλοφορίας
Με τον νέο Κ.Ο.Κ. κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται θα καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του Υπουργείου Μεταφορών.
Σε ό,τι αφορά στα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο δύο ετών, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους. Σε περίπτωση αφαίρεσης των κρατικών πινακίδων οχήματος, η αρμόδια υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας θα προχωρά σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος με την πάροδο δύο ετών από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης.
Οι αρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης εκ μέρους του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.
Ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες»
Ο νέος Κ.Ο.Κ. φέρνει ριζικές αλλαγές και για τις «γουρούνες». Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, αλλά θα μπορούν να τις διασχίζουν κάθετα.
Επιπλέον, το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως, αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».
*zougla.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου