Είχε σκοτωθεί 18χρονος σπουδαστής το 1989
Με αφορμή το σοβαρό τραυματισμό της 23χρονης Βασιλικής Λυμπεροπούλου μπροστά στον ΟΑΕΔ, αρκετά στόματα άνοιξαν και επανέφεραν γεγονότα που ελάχιστοι θυμούνται ή επιμελώς άλλοι έχουν ξεχάσει.
Ειδικότερα, όπως μας είπαν άτομα που εργάζονταν ή ακόμα εργάζονται στον ΟΑΕΔ, δεν είναι το πρώτο ατύχημα που συμβαίνει στο σημείο, ενώ το 1989 ένας 18χρονος σπουδαστής είχε χάσει τη ζωή του, όταν τον παρέσυρε αυτοκίνητο.
Από τότε, αλλά και πιο πριν, από τον Οργανισμό έχουν σταλεί εκατοντάδες έγγραφα προκειμένου να παρθούν μέτρα, αλλά όλοι δήλωναν αναρμόδιοι για το σημείο και ο ένας μετέφερε τις ευθύνες στον άλλον.
Πέρα από αυτό, όταν πριν από μερικά χρόνια έγιναν έργα εκεί, καταργήθηκε μια νησίδα που χώριζε το σημείο δεξιά του δρόμου από το οδόστρωμα.
Η νησίδα που χάθηκε
Μετά τα έργα αυτά, λοιπόν, η νησίδα - πεζοδρόμιο καταργήθηκε για άγνωστο λόγο και από τότε οι κολώνες φωτισμού έχουν παραμείνει ουσιαστικά στο οδόστρωμα, ενώ αυτό που χωρίζει τα δύο σημεία είναι τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Η διάβαση που έγινε με το ζόρι πριν από ένα χρόνο
Όπως αναφέραμε πιο πάνω, από τη διεύθυνση της σχολής έχουν σταλεί δεκάδες αιτήματα για λήψη μέτρων, όμως το μόνο που έγινε, και ύστερα από πολλές πιέσεις, ήταν πέρυσι (έπειτα από χρόνια δηλαδή) να δημιουργηθεί διάβαση πεζών και να μπει σήμανση.
Οι προτάσεις των ανθρώπων που ξέρουν το σημείο
Μάλιστα, στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά και σε άλλους φορείς, έχουν σταλεί μέχρι και προτάσεις, τις οποίες προφανώς οι αρμόδιοι δεν υπολόγισαν. Μεταξύ άλλων, είχαν προταθεί η κατασκευή αερογέφυρας, η δημιουργία κυκλικού κόμβου, η τοποθέτηση φαναριού, η κατασκευή νησίδας στη μέση του δρόμου, σταθερή κάμερα της Τροχαίας κ.λπ.
Τα διόδια του Περιμετρικού
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όταν παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο Περιμετρικός, πολλοί ήταν εκείνοι που πίστεψαν- και έτρεξαν μάλιστα να το δηλώσουν- ότι το σημείο θα αποσυμφοριστεί. Κι αυτό, γιατί πολλοί οδηγοί θα χρησιμοποιούν τον περιμετρικό, κάτι που τελικά δε συμβαίνει. Γιατί; Η απάντηση είναι πολύ απλή και μας την έδωσε κόσμος που εργάζεται στην περιοχή του Νοσοκομείου, της Μεσσήνης, του Ασπροχώματος, αλλά και πέριξ αυτών. Όπως μας είπαν, φυσικά και θα τους βόλευε να χρησιμοποιούν τον Περιμετρικό, όμως με τα διόδια στο τμήμα μέχρι τη Θουρία, το κάνουν απαγορευτικό. Με απλά μαθηματικά, αν κάποιος θέλει να πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά του μέσω του Περιμετρικού χρειάζεται 90 λεπτά (45 λεπτά η διέλευση).
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Έχασε το… μέτρο ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας
Ως μία από τις πλέον "άτυχες" και "άστοχες" στιγμές στην πολιτική του σταδιοδρομία θα πρέπει να χαρακτηριστεί η προχθεσινή παρουσία του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ο λόγος; Η θέση που κατέθεσε για τη βελτίωση της επικίνδυνης κυκλοφοριακής κατάστασης - όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος- στην περιοχή του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα.
Ειδικότερα, με αφορμή το σοβαρό τροχαίο στην περιοχή τις προηγούμενες ημέρες, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, πρότεινε να ληφθούν από το Δήμο Καλαμάτας κάποια μέτρα πρόληψης. Ένα από αυτά είναι - κατά τη γνώμη του - η κατασκευή κατάλληλης πεζογέφυρας, έργο που θα διευκολύνει τους πεζούς. Άλλωστε, είναι μία από τις παρεμβάσεις που προτείνεται και σε σχετική μελέτη.
Απαντώντας ο δήμαρχος, ως άλλος συγκοινωνιολόγος, αποφάνθηκε ότι η κατασκευή πεζογέφυρας θα κοστίσει 300.000 ευρώ περίπου, "απαγορευτική για το ταμείο του Δήμου και σύμφωνα με το κόστος - όφελος"! Βλέπει, δε, ως εφαρμόσιμη λύση την τοποθέτηση σηματοδοτών.
Βέβαια, τα 300.000 ευρώ δεν είναι ποσό «τραγικό» για το ταμείο του Δήμου Καλαμάτας, όταν το καρναβάλι κοστίζει 70.000 ευρώ περίπου, αλλά, το κυριότερο, δεν είναι δυνατόν η ανθρώπινη ζωή να μπαίνει σε πλειστηριασμό. Είτε ως φραστικό ολίσθημα να το δει κάποιος είτε ως θέση ασαφή ως προς την κυριολεξία του λόγου, δεν μπορεί να σταθεί ως αντεπιχείρημα στην πρόταση του κ. Μάκαρη.
Σήμερα, μάλιστα, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων θα βρίσκεται στην Καλαμάτα. Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου είναι εκλεκτό μέλος. Ας υπάρξει μια συνεργασία, μία σύμβαση με το Δήμο Καλαμάτας, ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση, όσα χρήματα κι αν κοστίζει! Ευτυχώς σε αυτή τη χώρα υπάρχουν ακόμα λαμπρά μυαλά και επιστήμονες. Ας συνεργαστεί η Δημοτική Αρχή. Ο δήμαρχος δεν μπορεί να τα γνωρίζει όλα. Υπάρχουν ειδικοί για αυτά τα θέματα.
Να σχολιάσουμε, όμως, ότι η παραπάνω τοποθέτηση του δημάρχου πέρασε απαρατήρητη από σύμπασα την αντιπολίτευση!
Έγγραφη διαμαρτυρία
Από την άλλη πλευρά, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΑΕΔ – τ.Ο.Ε.Ε - τ.Ο.Ε.Κ, με επιστολή που κοινοποιεί στην διευθύντρια του ΟΑΕΔ, στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και στο δήμαρχο Καλαμάτας, ζητά τη λήψη άμεσων μέτρων στην περιοχή για την προστασία των πολιτών.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής: "Το απόγευμα της Τρίτης 5/12/2017, στο ύψος των σχολών ΟΑΕΔ-ΚΠΑ2 ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα Καλαμάτας, ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά την 23χρονη Βασιλική Λυμπεροπούλου, όταν προσπάθησε να διασχίσει το δρόμο. Η Βασιλική έχει τραυματιστεί σοβαρά και λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης διακομίστηκε στο Νοσοκομείο της Τρίπολης, ενώ οι γιατροί και η οικογένειά της απευθύνουν έκκληση προς όλους για δώσουν αίμα, στο Νοσοκομείο της Καλαμάτας, ή όπου αλλού μπορούν.
To συγκεκριμένο σημείο είναι γνωστό σημείο καρμανιόλα, αφού έχουν καταγραφεί αρκετά συμβάντα τροχαίων ατυχημάτων τόσο πολιτών που απευθύνονταν στον ΟΑΕΔ όσο και εργαζομένων του ΟΑΕΔ.
Στο σημείο δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες, διαβάσεις, ούτε καν πεζοδρόμια, έτσι ώστε οι πεζοί να περπατάνε με ασφάλεια. Απαιτούνται άμεσα κατασκευή πεζοδρομίων με κιγκλιδώματα ασφαλείας για τους πεζούς, κατασκευή διαβάσεων, καθώς και τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών.
Επίσης, απαιτείται η κυκλοφορική πρόβλεψη της αναστροφής των διερχόμενων οχημάτων, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων, καθώς και η ενίσχυση του φωτισμού της περιοχής. Παρακαλούμε για τις δικές άμεσες ενέργειες, έτσι ώστε να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια των συμπολιτών μας".
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
*tharrosnews.gr
Με αφορμή το σοβαρό τραυματισμό της 23χρονης Βασιλικής Λυμπεροπούλου μπροστά στον ΟΑΕΔ, αρκετά στόματα άνοιξαν και επανέφεραν γεγονότα που ελάχιστοι θυμούνται ή επιμελώς άλλοι έχουν ξεχάσει.
Ειδικότερα, όπως μας είπαν άτομα που εργάζονταν ή ακόμα εργάζονται στον ΟΑΕΔ, δεν είναι το πρώτο ατύχημα που συμβαίνει στο σημείο, ενώ το 1989 ένας 18χρονος σπουδαστής είχε χάσει τη ζωή του, όταν τον παρέσυρε αυτοκίνητο.
Από τότε, αλλά και πιο πριν, από τον Οργανισμό έχουν σταλεί εκατοντάδες έγγραφα προκειμένου να παρθούν μέτρα, αλλά όλοι δήλωναν αναρμόδιοι για το σημείο και ο ένας μετέφερε τις ευθύνες στον άλλον.
Πέρα από αυτό, όταν πριν από μερικά χρόνια έγιναν έργα εκεί, καταργήθηκε μια νησίδα που χώριζε το σημείο δεξιά του δρόμου από το οδόστρωμα.
Η νησίδα που χάθηκε
Μετά τα έργα αυτά, λοιπόν, η νησίδα - πεζοδρόμιο καταργήθηκε για άγνωστο λόγο και από τότε οι κολώνες φωτισμού έχουν παραμείνει ουσιαστικά στο οδόστρωμα, ενώ αυτό που χωρίζει τα δύο σημεία είναι τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Η διάβαση που έγινε με το ζόρι πριν από ένα χρόνο
Όπως αναφέραμε πιο πάνω, από τη διεύθυνση της σχολής έχουν σταλεί δεκάδες αιτήματα για λήψη μέτρων, όμως το μόνο που έγινε, και ύστερα από πολλές πιέσεις, ήταν πέρυσι (έπειτα από χρόνια δηλαδή) να δημιουργηθεί διάβαση πεζών και να μπει σήμανση.
Οι προτάσεις των ανθρώπων που ξέρουν το σημείο
Μάλιστα, στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά και σε άλλους φορείς, έχουν σταλεί μέχρι και προτάσεις, τις οποίες προφανώς οι αρμόδιοι δεν υπολόγισαν. Μεταξύ άλλων, είχαν προταθεί η κατασκευή αερογέφυρας, η δημιουργία κυκλικού κόμβου, η τοποθέτηση φαναριού, η κατασκευή νησίδας στη μέση του δρόμου, σταθερή κάμερα της Τροχαίας κ.λπ.
Τα διόδια του Περιμετρικού
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όταν παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο Περιμετρικός, πολλοί ήταν εκείνοι που πίστεψαν- και έτρεξαν μάλιστα να το δηλώσουν- ότι το σημείο θα αποσυμφοριστεί. Κι αυτό, γιατί πολλοί οδηγοί θα χρησιμοποιούν τον περιμετρικό, κάτι που τελικά δε συμβαίνει. Γιατί; Η απάντηση είναι πολύ απλή και μας την έδωσε κόσμος που εργάζεται στην περιοχή του Νοσοκομείου, της Μεσσήνης, του Ασπροχώματος, αλλά και πέριξ αυτών. Όπως μας είπαν, φυσικά και θα τους βόλευε να χρησιμοποιούν τον Περιμετρικό, όμως με τα διόδια στο τμήμα μέχρι τη Θουρία, το κάνουν απαγορευτικό. Με απλά μαθηματικά, αν κάποιος θέλει να πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά του μέσω του Περιμετρικού χρειάζεται 90 λεπτά (45 λεπτά η διέλευση).
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Έχασε το… μέτρο ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας
Ως μία από τις πλέον "άτυχες" και "άστοχες" στιγμές στην πολιτική του σταδιοδρομία θα πρέπει να χαρακτηριστεί η προχθεσινή παρουσία του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ο λόγος; Η θέση που κατέθεσε για τη βελτίωση της επικίνδυνης κυκλοφοριακής κατάστασης - όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος- στην περιοχή του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα.
Ειδικότερα, με αφορμή το σοβαρό τροχαίο στην περιοχή τις προηγούμενες ημέρες, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, πρότεινε να ληφθούν από το Δήμο Καλαμάτας κάποια μέτρα πρόληψης. Ένα από αυτά είναι - κατά τη γνώμη του - η κατασκευή κατάλληλης πεζογέφυρας, έργο που θα διευκολύνει τους πεζούς. Άλλωστε, είναι μία από τις παρεμβάσεις που προτείνεται και σε σχετική μελέτη.
Απαντώντας ο δήμαρχος, ως άλλος συγκοινωνιολόγος, αποφάνθηκε ότι η κατασκευή πεζογέφυρας θα κοστίσει 300.000 ευρώ περίπου, "απαγορευτική για το ταμείο του Δήμου και σύμφωνα με το κόστος - όφελος"! Βλέπει, δε, ως εφαρμόσιμη λύση την τοποθέτηση σηματοδοτών.
Βέβαια, τα 300.000 ευρώ δεν είναι ποσό «τραγικό» για το ταμείο του Δήμου Καλαμάτας, όταν το καρναβάλι κοστίζει 70.000 ευρώ περίπου, αλλά, το κυριότερο, δεν είναι δυνατόν η ανθρώπινη ζωή να μπαίνει σε πλειστηριασμό. Είτε ως φραστικό ολίσθημα να το δει κάποιος είτε ως θέση ασαφή ως προς την κυριολεξία του λόγου, δεν μπορεί να σταθεί ως αντεπιχείρημα στην πρόταση του κ. Μάκαρη.
Σήμερα, μάλιστα, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων θα βρίσκεται στην Καλαμάτα. Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου είναι εκλεκτό μέλος. Ας υπάρξει μια συνεργασία, μία σύμβαση με το Δήμο Καλαμάτας, ώστε να βρεθεί η καλύτερη λύση, όσα χρήματα κι αν κοστίζει! Ευτυχώς σε αυτή τη χώρα υπάρχουν ακόμα λαμπρά μυαλά και επιστήμονες. Ας συνεργαστεί η Δημοτική Αρχή. Ο δήμαρχος δεν μπορεί να τα γνωρίζει όλα. Υπάρχουν ειδικοί για αυτά τα θέματα.
Να σχολιάσουμε, όμως, ότι η παραπάνω τοποθέτηση του δημάρχου πέρασε απαρατήρητη από σύμπασα την αντιπολίτευση!
Έγγραφη διαμαρτυρία
Από την άλλη πλευρά, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΑΕΔ – τ.Ο.Ε.Ε - τ.Ο.Ε.Κ, με επιστολή που κοινοποιεί στην διευθύντρια του ΟΑΕΔ, στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και στο δήμαρχο Καλαμάτας, ζητά τη λήψη άμεσων μέτρων στην περιοχή για την προστασία των πολιτών.
Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής: "Το απόγευμα της Τρίτης 5/12/2017, στο ύψος των σχολών ΟΑΕΔ-ΚΠΑ2 ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα Καλαμάτας, ασυνείδητος οδηγός παρέσυρε και τραυμάτισε σοβαρά την 23χρονη Βασιλική Λυμπεροπούλου, όταν προσπάθησε να διασχίσει το δρόμο. Η Βασιλική έχει τραυματιστεί σοβαρά και λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης διακομίστηκε στο Νοσοκομείο της Τρίπολης, ενώ οι γιατροί και η οικογένειά της απευθύνουν έκκληση προς όλους για δώσουν αίμα, στο Νοσοκομείο της Καλαμάτας, ή όπου αλλού μπορούν.
To συγκεκριμένο σημείο είναι γνωστό σημείο καρμανιόλα, αφού έχουν καταγραφεί αρκετά συμβάντα τροχαίων ατυχημάτων τόσο πολιτών που απευθύνονταν στον ΟΑΕΔ όσο και εργαζομένων του ΟΑΕΔ.
Στο σημείο δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες, διαβάσεις, ούτε καν πεζοδρόμια, έτσι ώστε οι πεζοί να περπατάνε με ασφάλεια. Απαιτούνται άμεσα κατασκευή πεζοδρομίων με κιγκλιδώματα ασφαλείας για τους πεζούς, κατασκευή διαβάσεων, καθώς και τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών.
Επίσης, απαιτείται η κυκλοφορική πρόβλεψη της αναστροφής των διερχόμενων οχημάτων, έτσι ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων, καθώς και η ενίσχυση του φωτισμού της περιοχής. Παρακαλούμε για τις δικές άμεσες ενέργειες, έτσι ώστε να προστατευθεί η δημόσια ασφάλεια των συμπολιτών μας".
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
*tharrosnews.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου